Det virker!

Markedet for e-mail bliver ved med at vokse!

Der er rigtig mange der gerne vil dømme email og nyhedsbreve som god marketingstrategi for død og gammeldags, og det er helt fint. Lad dem bare bruge ressourcer på at finde nye markedspladser, for så er der bare mere plads til os, der ved med sikkerhed, at det virker helt fint!

Vi er nogle stykker der tror på email

McKinsey – et af verdens største konsulentfirmaer skriver i en artikel her i starten af 2014, at naturligvis skal du, som ansvarlig for marketing, blive ved med at sende emails fordi det virker. Selvfølgelig skal du ikke sende hjernedødt spam, for det virker ikke – men du skal blive ved med at se på dine modtageres adfærd og give dem mere af den information du kan se de konverterer på.

Du kan se hele artiklen her

McKinsey

Adfærd frem for kasser

Den traditionelle målgruppe vil jeg gerne erklære for død, for vi kan konstatere, at vi ikke bare er 30-40 årige mænd, bosat i Aarhus, en given husstandsindkomst. Vi agerer som vi gør sammen med en lang række andre mennesker på kryds og tværs af alder, køn, bopæl og interesser. Derfor skal du se dybt i dine analytics data og koble dit website sammen med din kommunikationsplatform – din webshop sammen med dit økonomisystem osv. Data er kilden til resultater.

De store køber op

I 2013 så vi nogle af de store, Salesforce, Oracle og Adobe konsolidere deres platform med opkøb af emailplatforme, så mon ikke det betyder, at der er god fornuft i at blive ved med at føde dine kunder, leads og samarbejdspartnere med relevant content.

 

Det er sgu da ikke sexet…

Nej, email er ikke sexet som Apps har været, som Engagement Marketing lyder, som Big Data er, og som Cloudsourcing kan blive – men jeg er ligeglad! Når jeg kan se, vi hjælper vores kunder med at tjene penge, så må buzzwords være buzzwords og bundlinje tale for sig selv! Vi er meget opmærksom på udviklingen og tænker hele tiden frem, for at være på forkant. Finanskrisen har ikke helt sluppet sit greb i marketingbudgetterne rundt omkring, så vi tror på rettidig omhu og lader de store multibrands om at satse så vi kan lære af dem.

Vil du vide mere?

Når du har læst ovenstående og tænker, “jamen jeg kunne også godt tænke mig at få mere ud af mine kunder – men hvordan gør jeg lige det?” Så er det du ringer og snakker med mig.

Ring på 40453522 og hør mere om dine muligheder. Du kan også skrive må mail@jespertoft.dk